Köpvillkor

Konsumentköpslagen
SPART - en del av Scandinavian Photo och tillämpar Konsumentköplagen (SFS 1990:932) same Distansavtalslagen gentemot konsumenter. Som konsument har du därmed alla de rättigheter som omnämns i dessa lagar, bland annat tre års reklamationsrätt om du kan påvisa fabrikationsfel. Vid eventuell försening av produkter så har du som kund rätt att häva köpet om den nya föreslagna leveranstiden inte godtas. Har förskottsinbetalning gjorts för en produkt som får försenad leverans så har du möjlighet att häva köpet och pengarna kommer att återbetalas inom 20 dagar. Läs mer om Konsumentköplagen.

Köplagen
SPART - en del av Scandinavian Photo och tillämpar Köplagen (SFS 1990:931) gentemot juridiska personer, dvs. näringsidkare. Som näringsidkare har du därmed alla de rättigheter som omnämns i Köplagen. Läs mer om Köplagen.

Moms
Samtliga priser är inklusive gällande moms.

Information om tidigare och pågående köp
Om du har skapat ett konto hos SPART kan du när som helst logga in på vår hemsida och se pågående och tidigare order.

Betalning
Vi erbjuder säker betalning via Shopify Payments och Klarna. Du kan betala direkt, mot faktura eller dela upp betalningen.

Leverans
Vi skickar din beställning normalt 1-3 dagar efter order, vi hög belastning kan längre leveranstid förekomma. Har inte leveransen nått dig som mottagare efter 14 dagar och den försenade leveransen inte beror på dig som kund har du rätt att göra en avbeställning. När paket ska lösas ut hos ditt postombud ska du göra detta inom den tid som anges i aviseringen. Paket ska normalt hämtas ut personligen med giltig legitimation. Du får alltid en avisering som visar var och när paket ska hämtas. Avisering kan ske via e-post, vanlig post samt om Du lämnat mobilnummer, även via telefonsamtal eller SMS. Om Du inte hämtar ut paketet (normalt inom 14 dagar) och det går i retur - har SPART rätt att debitera dig en avgift på 180 kr. 

Reklamation
Kontakta alltid oss innan du skickar en vara i retur. Detta gäller även om vi har skickat en felaktig eller fel vara till dig. I samband med reklamationer och garantiärenden så står vi för frakten tillbaka till oss. Som privatperson har du enligt konsumentköplagen 3 års reklamationsrätt. Läs mer om reklamationer på Retur & Reklamationer.

Ångerrätt, öppetköp och returer
Du har som privatperson rätt att ångra ditt köp. Denna ångerrätt gäller i 14 dagar från dagen du mottagit din beställning. Varan skall returneras i oförändrat skick. Ångerrätten gäller inte då förseglingen/plomberingen har brutits. Ångerrätten gäller ej för företag. Inköpet skall styrkas med inköpskvitto/order eller faktura. Returkostnaden är 69 kr. Läs mer om ångerrätt och returer på Retur & Reklamationer.

Här når du oss
SPART - Scandinavian Photo AB, Ödegärdsgatan 6, 504 64 Borås, info@spart.se

Export utanför EU
Export av varor utanför EU medför att momsen dras av vid leveransen. Mottagarlandets moms och eventuellt tull läggs senare på av respektive lands post/tullverk.

Priser
Priserna i internetshoppen annullerar tidigare publicerade priser och erbjudanden, det är alltså priserna här som gäller. Vi reserverar oss för mellanförsäljning och prisändringar utom vår kontroll, då vi kan tvingas till en prishöjning. Vår målsättning är naturligtvis att alltid visa korrekta priser. Samtliga priser är inklusive gällande moms.

Eventuella kampanjer och rabattkoder går ej att kombinera.

Eventuell tvist
Vi tillämpar alltid konsumentköplagen och vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Fel vid leverans, transportskador
Vi gör alltid reklamationen från oss, om du upptäcker transportskadan vid mottagandet skall du låta utlämningsstället skicka försändelsen i retur och direkt därpå kontakta oss, så vi kan lägga en ny order till dig samt göra en reklamation mot vår fraktpartner.

Synliga skador på godset skall anmälas direkt vid mottagandet på utlämningsstället. Ett transportskadat gods skall anmälas till Posten på ankomstdagen. Dolda transportskador skall anmälas till Posten 020-232221 inom 7 dagar. Skulle något annat blivit fel i er leverans, fel vara eller fel antal, kontaktar du oss genom info@spart.se så löser vi det omgående.

Orderbekräftelse på din lagda order
Det är viktigt att du har fyllt i din korrekta e-postadress eftersom det är dit vi skickar en orderbekräftelse direkt efter ditt köp. Om du mot förmodan inte skulle få en bekräftelse kan du kontakta oss genom info@spart.se för att förvissa dig om att orden verkligen kommit fram.

Kunduppgifter
SPART - en del av Svandinavian Photo är ansvarig för de personuppgifter som du lämnat till oss. Dessa uppgifter kommer att användas för att kunna behålla vår kundrelation och till marknadsföringsändamål. Vill du göra någon ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret gör du det enklast genom att kontakta info@spart.se